JEŻYKI

 

Wychowawczynie:

Monika Krzesińska, Małgorzata Wilk

którym pomaga Pani Wiesia Grynienko

 

 

" Nowych kolegów poznać czas, przedszkole wita nas."

Temat: tydzień I i II

" Bezpieczny przedszkolak"

Temat: tydzień III i IV

- zabawy integracyjne z chustą animacyjną, "Miłe słowo", "Ludzie do ludzi", itp,;

- poznanie imion kolegów i koleżanek,; zabawa słowna z wykorzystaniem "berła głosu"-

wdrażanie do przedstawienia się na forum grupy, mówienia pojedynczo i słuchania innych.;

-„Obrazkowy kodeks mądrego przedszkolaka”- wprowadzenie zasad panujących w naszej grupie,

zwrócenie uwagi na zgodną i bezpieczną zabawę;

- stosowanie zwrotów grzecznościowych dzień dobry, proszę, dziękuję, przepraszam, do widzenia.

- swobodne zabawy w kącikach zainteresowań- współdecydowanie o wyborze zabawek i zabaw, dbałość o zabawki, książki, gry i układanki edukacyjne, nawiązywanie więzi koleżeńskich.;

-nauka wierszyka "Dobry kolega" - rozwijanie skupienia uwagi i pamięci,

wprowadzenie piktogramów ułatwiających zapamiętanie rymowanki; wdrażanie do

budowania przyjaznej atmosfery, szacunku i pomocy innym, w szczególności młodszym i słabszym;

-rozmowa nt wysłuchanej bajki  "Wróżka od zabawek"- wdrażanie dzieci do sprzątania zabawek,

- kształtowanie umiejętności klasyfikowania i porównywania liczebności zborów;

przeliczanie według indywidualnych umiejętności;

- rozwijanie wyobraźni twórczej podczas zabaw dramowych, opowieści ruchowych,

- budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych, poznanie właściwych form zachowania,

rozpoznawanie i wyrażanie emocji, na podstawie opowiadania I.

Salach pt. "To moja zabawka"-

- przypomnienie kolejnych etapów korzystania z toalety (spuszczanie wody, opuszczanie deski WC)

oraz dokładnego mycia i wycierania rąk.;

-samodzielne zakładanie i ściąganie ubrań, butów,

umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni - dbałość o rzeczy osobiste;

-samodzielne spożywania posiłków z użyciem łyżki i widelca, zachowanie ciszy podczas posiłku,

oraz stosowanie zwrotów grzecznościowych, porządkowanie stolików;

- rozwijanie nawyku zdrowego odżywiania, samodzielne komponowanie kanapek;

- rozwijanie słuchu fonemowego, podział wyrazów na sylaby z jednoczesnym wyklaskiwaniem sylab;

- poznanie srodków transprtu, poszerzenie słownictwa, rozwijanie umiejętności budowania zdań złożonych;

wypowiedzi na określony temat;

- zapoznanie z zasadami ruchu drogowego, zachowanie ostrożności na drodze oraz w kontakcie z nieznajomymi;

-ćw. ruchowo-graficzne - wodzenie palcem po śladzie wg h. Tymichowej

- ćw, spostrzegawczości, dużej i małej motoryki, sprawności manualnych, rozwijanie percepcji słuchowej, rytmiczności,

umiejetnosci wokalnych, rozwijanie aparatu

mowy, znajomości adresu zamieszkania, kierunków lewa -prawa itd.

 

 

 

Prosimy o utrwalanie z dziećmi adresu zamieszkania, ćw. kierunków - prawa, lewa .

 

 

Zabawa przy piosence "Proszę, dziękuję"

 

Proszę i dziękuję to są miłe słowa,

Klaszczą moje dłonie i cieszy się głowa.

Raz dwa trzy, raz dwa trzy

Cieszmy się ja i ty.

Buzia się uśmiecha od ucha do ucha,

Kiedy mnie poprosisz, to ja chętnie słucham.

Raz dwa trzy, raz dwa trzy

Słucham ja, słuchasz ty.

Wiem kiedy powiedzieć też słowo przepraszam,

Rękę ci podaję, do zgody zapraszam.

Raz dwa trzy, raz dwa trzy

Proszę ja, prosisz ty.

Te słowa są dobre i warto je umieć,

Pomogą mi siebie i ciebie rozumieć.

Raz dwa trzy, raz dwa trzy

Lubmy się ja i ty.

 

 

 

"Dobry kolega"- rymowanka

Czy jesteś chłopcem, czy dziewczynką
czekamy na Ciebie z wesołą minką.

Gdy Ci smutno, martwisz się
dobry kolega pocieszy Cię.


Razem zgodnie się bawimy,
wszystkich chętnych zaprosimy.

O gry i zabawki wspólnie dbamy,
na wyznaczone miejsca odkładamy.

Wiemy, że trzeba bawić się grzecznie,
tak, aby zawsze było bezpiecznie.

 

 

 

Wiersz " Zuch na drodze" A. Widzowskiej

 

Chociaż do szkoły jeszcze nie chodzę,

wiem, co oznacza zebra na drodze,

i choć zwierzątkiem nie jest z Afryki,

znają ją dobrze najmniejsze smyki.

Choć po ulicy auta śmigają,

na widok zebry od razu stają,

bo tam przez pasy przechodzą dzieci,

kiedy zielone światło zaświeci.

Kiedy się pali światło czerwone,

stoję i czekam...O! Jest zielone!

Wtedy rozglądam się w lewo, prawo...

A moja mama bije mi brawo!

Zielone - idę! Czerwone - stoję!

Bo tych pędzących aut to się boję...

Są jak ogromne smoki z żelaza,

więc wyjść bez mamy mi się nie zdarza!