ŻABKI

 

Wychowawczynie:

Danuta Mierzejewska, Danuta Grub,

którym pomaga Pani Brygida Waszak

 

 

PRZYGOTOWANIE DO NAUKI CZYTANIA

Rozwijanie słuchu przez różnicowanie dźwięków z otoczenia

Poprawne wymawianie poszczególnych głosek i grup spółgłoskowych w wyrazach przeznaczonych do analizy

Podział wyrazów na sylaby, wybrzmiewanie głosek w nagłosie i w wygłosie, wyrazy o prostej budowie fonematycznej

  Systematyczne prowadzenie ćwiczeń na samogłoskach, spółgłoskach wymawianiu wyrazów i trudnych grup spółgłoskowych. Gimnastyka narządów artykulacyjnych.

Ćwiczenia: języka, warg, podniebienia miękkiego, szczęki dolnej, oddechowe. (cały rok szkolny)

 

PRZYGOTOWANIE DO NAUKI PISANIA

Ćwiczenia graficzne na dużej powierzchni kartonu,

Doskonalenie sprawności manualnych poprzez działalność plastyczną,

Różnicowanie i nazywanie kierunków w przestrzeni poczynając od siebie – różnicowanie strony lewej (serce) do prawej. Symetria ciała.

 

 

Bloki tematyczne

Mój przedszkolny świat:

I, II tydzień

Dbamy o swoje zdrowie, lubimy owoce i witaminy:

III, IV tydz.

 

Przestrzeganie norm i zachowań pozwalających na bezkonfliktowe współdziałanie w grupie

Używanie zwrotów grzecznościowych (proszę, dziękuję, przepraszam)

Tworzenie pozytywnych relacji w grupie.

Wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole, komunikowania się.

Kształtowanie umiejętności językowych: wyrabianie umiejętności formułowania wypowiedzi, prawidłowego budowania zdań.

Zabawy rozwijające orientację przestrzenną, rozróżnianie kierunków: w prawo, w lewo.

Słuchanie piosenek i próby śpiewania przez dzieci.

Próby wyrażania własnych przeżyć i doświadczeń w różnego rodzaju pracach na temat dowolny i określony.

 

 

 

WIERSZYKI

,,Janek idzie do przedszkola”

 

W ciepły wrześniowy poranek

Bardzo wesoły był Janek,

Nawet owsianki zjadł talerz cały,

A siostry mu nie przeszkadzały.

Umył więc zęby bez marudzenia,

I psa pogłaskał na do widzenia.

Po czym na siostry nie czekając

Do samochodu wskoczył jak zając.

Dokąd ten Janek tak się dziś śpieszy?

Z czego tak bardzo wciąż się dziś cieszy?

Co go dziś właśnie spotkać może?

Kto mi odgadnąć to pomoże?

 

 

 

B. Szelągowska

Zasady przedszkolaka

Kto chce pani coś powiedzieć;

Zaśpiewać piosenkę

wie, że najpierw w górę

trzeba unieść rękę.

Czarodziejskie słowa:

„proszę, przepraszam, dziękuję”

mówmy jak najczęściej!

To nic nie kosztuje.

Tak jak co dzień – po zabawie

trzeba sprzątnąć salę.

Poustawiać na swych miejscach:

Misie, klocki, lale...

Choć na dworze jest pochmurno

dzieci dobrze o tym wiedzą,

że od razu jest przyjemniej

gdy miłego coś powiedzą.

Nie lubimy hałasować

bo od tego boli głowa.

Gdy głośno krzyczymy,

innych dzieci nie słyszymy.

Każde pewnie o tym wie:

stolik z krzesłem lubią się.

My ich tajemnicę znamy.

Krzesło zawsze przysuwamy.

Stoi kosz w kącie sali

i czeka na dzieci.

Zawsze chętnie im się chwali,

że lubi jeść śmieci.

Przed jedzeniem, po zabawie

trzeba dobrze umyć ręce.

Nie chlapiemy się – bo chcemy,

by porządek był w łazience.

 

 

Piosenka sześciolatka

 

muz. B. Kolago, słowa M. Ćwiek

1. Skąd się biorą dziury w serze?
Gdzie wieloryb uszy ma?
Jak zbudować krzywą wieżę?
Kto odpowiedź na to zna?
Dłużej czekać już nie mogę,
tysiąc pytań w głowie mam.
Zaraz ruszam w długą drogę,
odpowiedzi muszę znać.

Ref.: To ABC sześciolatka
pomoże mi odkryć świat,
to dla dzieciaka wielka gratka
być z całym światem
za pan brat. (bis)

2. Nie mam czasu do stracenia,
ginie wokół tyle drzew.
Wciąż jest dużo do zrobienia,
musisz działać, jeśli chcesz.
Chcę, by lasy zdrowe były,
By nie płoszył zwierząt nikt,
by kominy nie dymiły,
jak to zrobić, powiedz mi.

Ref.: To ABC sześciolatka...

3. Wszystkie dzieci na tej Ziemi
mają prawo szczęście znać.
Chcą się uczyć i weselić,
na podwórku w klasy grać.
Diego z Peru, z Rzymu Marco,
Czen z Pekinu, z Niemiec Frank.
Oto jedno proszą tylko,
by tych praw przestrzegał świat.

Ref.: To ABC sześciolatka...